ידוע מה שאמרו חכמינו ז"ל במעלת לימוד התורה שאלמלא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי כלומר שאם יהיה רגע אחד שבו חס ושלום לא יהיה לימוד תורה ע"י יהודי העולם יהפוך לתוהו ובוהו וכל אחד שלומד תורה מקיים בלימודו את העולם כלומר חכמינו אמרו לנו במעלת עסק התורה את התוצאה והחשיבות של עסק התורה אבל האם שאלנו את עצמינו למה לימוד תורה כל כך חשוב שהעולם עומד עליו? האם אנו יכולים להבין יותר לעומק מהי הסיבה שהעולם עומד על התורה? הרי הקב"ה ברא את העולם להטיב ואם כן יכל להטיב לנו לכאורה גם ללא עסק התורה? בפרשת השבוע בפסוק "זאת התורה לעולה" שואל האור החיים הק' מה הפירוש זאת התורה לעולה ומהי כוונת הפסוק בזאת התורה? והנה ברור לנו שהקב"ה טוב ומטיב וברא את העולם להטיב והעולם ביסודו נברא לנצח נצחים ללא גבול כלל אלא שכידוע בחטא אדם הראשון ניתן כח לחלק הרע והוא אשר גורם לגרוע מחלק הטוב שברא ה' כלומר שהבריאה עצמה היא מושלמת בתכלית השלמות ורק שכח הרע מחסיר ממנה את הטוב ועל ידי כך באים לעולם צרות ויסורים ל"ע שעוברים על בני האדם בכל דור ודור וכמו כן המיתה שכידוע נגזרה בחטא אדם הראשון והנה ברור שהחוטא מוסיף ונותן כח לחלק הרע ומביא על ידי זה חורבן והרג לעולם וכל העושה מצווה הנה הוא גורע מחלק הרע ועל ידי כך נותן הוא מקום יותר ויותר לחלק הטוב להתפשט בעולם ועל ידי כך מטיב הוא לעצמו ולעולם כולו. וכל זה בוודאי בכל מצווה שאדם עושה הנה הוא מתקן את הקלקול כביכול שנוצר בחטא אדם הראשון אבל יש דבר אחד שהוא יותר מהכל וכוחו לאין שיעור משאר המצוות להכניע את החלק הרע ולהוציא בולעו מפיו של השבאי ששבה נשמות ישראל בחטא אדם הראשון והוא כח עסק התורה וז"ל האור החיים הק': ואין לך דבר שפוקד עליו להוציא בולעו מפיו זולת אמצעות עסק התורה יעשה כל דבר עיקר ע"כ. וזה כוונת הפסוק זאת התורה לעולה שעל ידי התורה תתעלה השכינה שהיא בחינת כנסת ישראל וממשיך הפסוק זאת התורה לעולה ולמנחה לשון מנוחה ונחת ולשון הנחה כמפורש בפסוק עלי יניח צדיק ראשו מלשון הנחה. הנה התבאר לנו הטעם שעסק התורה מקיים את העולם שהקב"ה הרי טוב ומטיב וברא את העולם להטיב ורק שע"י החטא צריכים אנו לתקן את אשר נפגם ולהוסיף כח לקדושה שהיא הטוב האמתי ועוד שעל ידי עסק התורה הנה האדם כביכול שותף עם הקב"ה בלהטיב לעולם וזה רמוז גם כן בפסוק תנו עוז לאלוהים.