ישנם כמה דרגות באמונה יש אדם שמאמין שכל הדברים שקורים בעולם יש מישהו שמפעיל אותם וישנו אדם שמאמין שהדברים שקורים אתו יש מישהו שמפעיל אותם וישנו אדם במדרגה גבוהה יותר שאפילו שכשיש לו ההתנגדות לאמונה כשקורה לו משהו לא טוב עדיין מאמין הוא שיש מי שמפעיל את הכל וישנו אדם שמאמין שאפילו שקורה לו משהו טוב עדיין יש מישהו שמפעיל את הכל וזה הרי קשה יותר שגדול ניסיון העושר מניסיון העוני.
אבל האם יכול להיות אמונה בדברים שהם סותרים את הכתובים שבמפורש בתורה כתוב לא כך?
הרי זה מבלבל מאוד איך נוכל להאמין במשהו שסותר את מה שכתוב בתורה?
מבחן האמונה הוא דווקא כשיש היגיון וידיעה ואפילו כתובה שנוגדת את האמונה!
בפסוק "והאמין בה' ויחשבה לו לצדקה"
מבאר האור החיים הק' וז"ל- "שהבטיחו והוא שיהיו בניו צדיקים"
ושואל והרי זה אינו בידו של ה' שהרי הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים ואיך אפשר להבטיח כזה דבר?
ומפרש האור החיים הק' שבדיוק על זה ויחשבה לו לצדקה על האמונה העיוורת הזאת שהאמין שגם אם כתוב לא כך אם ה' הבטיח זה יקרה.
וקשה אכן מובן שזו צדקה להאמין שכך יקרה אבל איך באמת הבטיח ה' שיהיו בניו צדיקים כי אם ה' הבטיח זה בוודאי יקרה מצד שני זה הרי לא בידי שמיים?
ועל השאלה הזאת אם תהיה תשובה אז זו כבר לא אמונה עיוורת!
מלמד אותנו להאמין בטוב ושיהיו לנו בנים צדיקים ושנהיה אנו צדיקים גם אם זה לא נראה לנו ואפילו אם יהיו לנו ראיות מהכתובים שלא יכול להיות שכך יהיה ועל זה ייחשב לנו לצדקה.